la màgia del Jacquard

Avui us vinc a ensenyar que també es poden fer dibuixos amb el ganxet!


Aquesta tècnica es diu jacquard o tapestry, i segur que hi ha mil noms més per definir aquesta tècnica. L'únic misteri d'aquesta tècnica es saber canviar de color de tal manera que els colors no s'encavalquin entre ells a la primera puntada, i clar, saber fer ganxet fent correr l'altre fil de color per dins del que estàs ganxetejant... 


Jo vaig tenir la sort d'aprendre aquest truqui de les mans de l'Aviv Kruglanski, un artista del ganxet freestyle! (aquí l'entrada a l'antic blog on explico com va anar el taller amb l'Aviv!)


Els treballs que us ensenyo avui estan fets només amb dos colors simultàniament però hi ha gent que fa autentiques virgueries amb 4 o 5 colors en la mateixa línia! (jo ja ho he intentat i algun dia us ensenyaré els resultats... )



Aquí teniu un diagrama de com fer el canvi de color. Explicat en paraules consisteix en quan feu un punt baix, agafeu per dins de la peça una llaçada del fil amb el que esteu treballant i en el moment de tancar les dues llaçades, heu d'agafar una llaçada del nou fil. D'aquesta manera canvieu de color sense que se us encavalqui un color sobre l'altre, queda més net i us permet fer figures. Desprès podeu tallar el fil o fer-lo corre per darrere del que esteu ganxetejant.


Un altre consell, o problemàtica amb la que m'he trobat amb aquesta tècnica és que les línies rectes queden millor si ho feu a l'esquerra del patró, i es que el ganxet té la "mania" d'inclinar-se cap a la dreta, així que les bandes esquerres sempre queden més "netes" que les bandes dretes, com podeu apreciar en el primer disseny de sota, el dels cors roses sobre un fons gris.

Aquí teniu una petita mostra del furor que em va donar amb el jacquard, i que es van convertir en unes bosses porta tot, les vaig folrar amb unes robes estampades molones i els hi vaig plantar una cremallera, bé, això ho va fer la meva mama que és la diosa de la jodienda amb la màquina de cosir!


Espero que hagueu entès alguna cosa, i sobretot que us agradi! Ens veiem, ganxeteres!  

Escribir comentario

Comentarios: 0