Projecte 2022 - La manta del temps

Estem a dos dies d’acabar l’any i ara es el moment de plantejar-se coses per al proper any, reptes, projectes nous, coses que vols canviar, coses que vols fer i coses que vols reprendre, com escriure en el blog de la pàgina web, així que farem la primera entrada amb el que espero sigui el gran projecte ganxetàire del 2022. La manta del temps!!!!

Ja fa temps que veig aquest projecte rondant per les xarxes, segueixo a varies ganxeteres del món que han estat tot el 2021 treballant en aquest projecte i realment me'n moria de ganes i just ara es el moment! 

 

Aquesta manta consisteix en fer una línia cada dia i el color de la línia el marca la temperatura màxima que hagueu tingut a casa vostra. Aquest projecte requereix una mica d’investigació meteorològica per tal de poder establir una escala de colors i temperatures adients.

 

Per exemple, jo visc a Reus així que seguiré les temperatures màximes de la meva ciutat, he anat a buscar les mitjanes de temperatures màximes mitjanes per mesos i oscil·len entre els 11ºC al gener i els 29º al juny, això no vol dir que hi hagi dies al gener que la màxima sigui de 5ºC  o algun dia estiguem a 32ºC al juny. Així que sabent el rang de temperatures, m’he creat una escala entre temperatura i colors. 

0ºC a 10º

Lila

10'1ºC a 15ºC

Blau

15'1ºC a 20ºC

Verd

20'1ºC a 25ºC

Groc

25'1ºC a 30ºC

Taronja

30'1ºC a 35ºC

Vermell


També he triat dos colors per esdeveniments especials, un blanc, per si algun dia neva (no hi ha hivern que no esperi que nevi a Reus!) o tenim una borrasca monstre que fa que la màxima no passi dels 0ºC, i també he agafat negre per si algun dia la màxima passa dels 35ºC i així poder reflectir en la manta les meves ganes de morir aquell dia.

 

Hi ha moltes maneres de fer aquestes mantes, jo optaré per fer totes les línies en un dia de la setmana, tenint en compte que serà un projecte gros i no el vull estar arrossegant amunt i avall tots els dies, també hi ha gent que la fa de grannys quadrats per mesos o per dies, jo aniré a la versió bàsica de fer línies.

 

També hi ha moltes maneres de triar colors, n’hi ha que trien diferents tons d’un sol color o, gent com jo, que tirem dels colors cantons, estridents i ultrabrillants de l’arc de st Martí, i com que no em volia deixar un dineral en llana he optat per la línia Perla de Hilaturas LM, que es un acrílic la mar d’apanyat, molt suau i que tampoc pesa gaire, penseu que la manta tindrà 365 línies en el més curt dels casos i la idea es que sigui funcional.

 

Ara només em falta buscar un punt que sigui divertit i fàcil de fer, que no mengi molta llana i que no m’avorreixi a meitat d’any, no serà fàcil però Pinterest es va crear per casos així.

 

Si vols unir-te en la meva croada ara tens d’oferta un pack d’inici amb els 6 cabdells, un de cada color, per només 15€, i si sou de Reus aprofiteu l’oferta de 25€ que inclou els 6 cabdells i una hora de classe cada divendres del mes per fer les set línies corresponents a la setmana anterior, si després voleu seguir amb les classes seran 10€ al mes.

 

I res, espero tindre la constància necessària amb la manta i el blog i que el 2022 remunti aquest 2021 que s’ha barrejat tant bé amb el 2020.

 

 

Feliç entrada d’any i que el 2022 ens porti salut, diners, tranquil·litat i llana de la bona!